– Ja sam najstarije od nas troje djece u jednoj poduzetničkoj porodici. Završila sam u Zagrebu fakultet ekonomije i menadžmenta, jako me zanima psihologija i čitava sfera koja povezuje ljude i ekonomiju, a počela sam raditi u porodičnoj firmi pije nekih 8-9 godina i tako sam korak po korak gradila taj put do sadašnje pozicije – kaže Franjić.
Imala je mogućnost iskoristiti priliku da kao student na razmjeni provede i jedan semestar u Americi, ali za nju kao dijete koje se od malih nogu srodilo s poslom porodične firme, nikad nije bilo dilema gdje će živjeti i čime će se baviti.
Inače, firma Kristal d.o.o. iduće godine obilježava 30 godina uspješnoga rada, bavi se proizvodnjom predmeta od stakla i svakodnevno bilježi napredak na zahtjevnom tržištu.
– Kristal kao društvo s ograničenom odgovornošću osnovali su moji roditelji 1994. godine. Sam koncept temelji se na ideji da Kristal ponudi kupcima proizvode od stakla visoke kvalitete, kompletnu uslugu na jednom mjestu u skladu s potrebama samoga kupca. Nikad nije postojao kompromis po pitanju kvalitete i smatram da je to razlog što je Kristal danas lider u staklarstvu BiH, a i u regiji – kaže Matea Franjić.
Firma zapošljava nekih 220 djelatnika, rukovodi se evropskim standardima u poslovanju, a prošle godine imali su zavidan promet, odnosno prihode.
Mlada menadžerica je podijelila i vrijedna iskustva i razmišljanja o tome kako nova generacije preuzima porodični posao, unaprjeđuje ga i daje mu novu dimenziju, sukladno modernijem vremenu od onoga kad je kompanija nastajala.
– Postavlja se uvijek pitanje: Da niste vi dijete tog poduzetnika ili poduzetnice, biste li dobili to mjesto na pladnju? Potrebno je taj postupak učenja graditi postepeno. Ja sam počela u prodaji, znala sam raditi do 16 sati, a nakon toga išla bih u proizvodnju, od operatera do operatera, učeći o procesima. To je trajalo mjesecima dok se ja nisam osjetila dovoljno sigurnom u svoje znanje – kazala je.
Ispričala je kako se Kristal nosi(o) s krizama koje pogađaju svijet posljednjih godina, na koji način su, unatoč krizi, uspjeli unaprijediti svoje poslovanje te kako su globalne poteškoće prepoznali kao priliku za uspjeh.
Kao mlada osoba koja se svakodnevno nosi s velikom odgovornošću, Matea Franjić jasno i precizno uočava i opće probleme privatnog poduzetništva, odnosno realnog sektora, ukazujući na neizbježnost reformskih promjena na koje se predugo čeka.