Cesta kroz Bosnu Hercegovinu gradi se već gotovo 30 godina, a još je neizvjestan konačan datum kraja svih radova na dionici kroz Korodora 5C kroz BiH koja će potpuno promijeniti sliku Bosne i Hercegovine i u turističkom i u ekonomskom smislu.
Naime, još na konferenciji održanoj u Helsinkiju 1997. godine definiran je koridor 5C. Prometni je to pravac koji povezuje panonsku nizinu i područje Dunava sa središnjim Jadranom.
Proteže se kroz tri države, Mađarsku, Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu.
Mađarska je svoj dio koridora u potpunosti završila ove godine, a u Hrvatskoj je ostalo za izgraditi pet kilometara od Belog Manastira do mađarske granice, a ti radovi su u punom jeku i trebali bi biti gotovi sljedeće godine.
Trenutno je izgrađeno više od trećine dionice na Koridoru 5C kroz Bosnu i Hercegovinu. Na pojedinim dionicama je izgradnja je u toku, a za neke se tek čeka početak radova.
Rok za završetak svih radova u BiH je 2030. godina, ali to nije realno jer samo za izgradnju Tunela Prenj u dužini od 12 kilometara predviđa se da će trebati šest godina, a još uvijek nisu ni započeti radovi.
Kako je potvrđeno za Ljudski.ba iz izvora u Autocestama, rok za izgradnju punog profila autoceste od rijeke Save do mora bit će probijen za najmanje šest mjeseci, ovisno o tempu probijanja Tunela Prenj, ali svi radovi u najboljem slučaju mogli bi biti okončani koncem 2030. i početkom 2031. godine.