Kladuščanin Arnes Ljubijankić dio je kompanije Mercedes Benz u Stuttgartu i njihovog Mercedes – AMG tima koji radi na sklapanju modela ovog prestižnog njemačkog proizvođača automobila.
Tvornica AMG u gradiću Affalterbachu, tridesetak kilometara od Stuttgarta, najprestižniji je dio Mercedesova koncerna. U njoj se proizvode vrhunski sportski automobili čija prosječna cijena nije manja od 100.000 eura, a sva se vozila izrađuju ručno, samo uz pomoć mehaničarskog alata.
Kako objašnjava u razgovoru za Akta.ba Arnes u AMG-u vrhunski majstori rade bez pomoći strojeva, tek uz korištenje najobičnijih alata što je i glavna vrijednost Mercedesa AMG, a tačno se znaju imena majstora koji su ih napravili. Među njima je i Arnes, koji je je sklapao prestižne modele kao sto su C63, E63, G63, GLC63, GLE63, GLS63 MAYBACH te Aston Martin.
“Stuttgart je grad zvijezde Mercedes Benza i AMG. Kao dijete sam sanjao da radim u takvoj kompaniji i često sam išao u muzej i posmatrao ta vozila.Tu sam se i školovao i trudio sam se maksimalno da jednog dana budem dio takve kompanije, na svu sreću u tome sam i uspio”, rekao je Arnes.
Jedan čovjek, jedan motor
Za razliku od proizvodnje na veliko, svaki Mercedes – AMG motor se tradicionalno ručno sklapa/sastavlja, prema filozofiji: “Jedan čovjek, jedan motor”.
“Jedan AMG tehničar sastavlja kompletan motor u AMG radionici u Affalterbach, te je stoga odgovoran za sve od instalacije radilice u blok motora do montaže bregastog vratila i kablova, kao i dolijevanja ulja. Na kraju se njegov potpis stavlja na pločicu motora. Posebne tehnike proizvodnje korištene u Affalterbachu su već uzete u obzir tokom faza dizajna i razvoja za novi AMG 5.5-litarski V8 biturbo motor, što je otvorilo novi opseg i mogućnosti u pogledu dizajna motora”, pojasnio nam je.
Tokom procesa sklapanja motora, svaki motor prolazi kroz razne testove i čitav sistem dovoda goriva testira se na moguće curenje do te mjere da se mogu otkriti pojedinačni molekuli goriva.
“Zatim se sve funkcije motora ispituju posebnim testom, koristeći simulirani otpor i pritisak, kao i najnovije metode mjerenja zvuka i buke u zraku. I na kraju, koristi se potpuno automatski sistem za obradu slike za provjeru stanja isporuke završenog motora”, kazao je Arnes.
“Najveća preciznost i pažnja posvećena detaljima su nešto što se podrazumijeva tokom procesa ručnog sklapanja. Sve faze rada podliježu strogim Mercedes – Benz kriterijima kvalitete koji se primjenjuju i na sve ostale motore serijske proizvodnje. Uostalom, čak i AMG motor visokih performansi mora pokazati pouzdanost i dug radni vijek koji je tipičan za Mercedes”, objasnio je.
Život u Stuttgartu
Arnes zajedno sa svojom porodicom već duži period živi u Njemačkoj, ali kaže vrlo rado posjeti voljenu BiH.
“Što se tiče života u Stuttgartu ne mogu se žaliti, sve je zaista uredno. Porodica mi je tu, družim se sa našim ljudima iz BiH koji su također veoma uspješni ovdje u svakom sektoru. Mnogo je kafića, restorana i trgovina koje drže naši ljudi i moram reći da mi ovdje u Stuttgartu uspijevamo u svemu šta zacrtamo”, poručio je.