Politika

SUMNJIVI POSLOVI HOMOLOGACIJE VOZILA: Umjesto novog konkursa, firmu SIRIUS samo uklonili iz sastava konzorcija

U Tužilaštvu BiH već neko vrijeme je formiran predmet u vezi propusta i nepravilnosti oko dodjele poslova homologacije i certificiranja vozila, koje su uočili državni revizori u svom izvještaju iz prošle godine.

Sad bi trebali dodatno istražiti i to kako je banjalučka firma Sirius 2010., koja se nalazi na američkoj crnoj listi, samo uklonjena iz Konzorcija, a da prethodno nije raspisan novi konkurs!?  

Slika zaslona 2025 03 26 u 11.31.28

Podsjetimo, godinama se unosni poslovi homologacije i certificiranja vozila dodjeljuje privatnim firmama koje su povezane sa finansijerima SNSD-a i HDZ-a. Tako je bilo i 2022. godine kada su poslovi homologacije dodijeljeni Konzorciju čiji je nosilac firma „Centar motor“ iz Širokog Brijega, dok su članovi bili „Centar za automobilsko inženjerstvo“ d.o.o. Banja Luka, “Centar za cestovni promet” d.o.o. Sarajevo i Sirius 2010. d.o.o. Banja Luka.

U međuvremenu je firma Sirius 2010. odlukom Ureda za kontrolu imovine stranaca (OFAC) Ministarstva finansija SAD sankcionisana  stavljanjem na američku crnu listu. Neko vrijeme, osim medija, niko nije reagovao na tu informaciju. Očekivalo se da će Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine raskinuti ugovore iz 2022. godine za poslove homologacije i certifikacije i raspisati novi konkurs. Umjesto toga, naziv ove firme samo je uklonjen iz Konzorcija, a što se može vidjeti i na zvaničnoj Internet stranici homologacija.gov.ba.

Firma Sirius 2010. više se ne spominje. Sagovornici s kojima je razgovarao Ljudski.ba navode da ovo nije po zakonu i da je Ministarstvo moralo raskinuti ugovore i raspisati novi konkurs.

Zašto to nije urađeno vrlo je jasno. Iz istog razlog zbog kojeg već godinama toleriše brojne nezakonitosti kada su u pitanju ovi poslovi. Podsjetimo i da su revizori u svom izvještaju taksativno naveli šta se sve dešavalo još od raspisivanja prvog konkursa za ove poslove davne 2009., pa do onog iz 2021. godine. Tako je utvrđeno da je Ministarstvo prometa i komunikacija BiH onemogućilo ostalim firmama na tržištu da se duži vremenski period nadmeću za obavljanje poslova homologacije i certificiranja.

Inače, nosioci konzorcija kojima je dodijeljen posao homologacije vozila su Centar za automobilsko inženjerstvo iz Banje Luke, vlasništvo Aleksandra Milašinovića, te Centar motor d.o.o. Široki Brijeg, vlasništvo Mile Ševo. Ona je majka biznismena Ivana Ševe čije firme u FBiH, prema pisanju medija, godinama posluju pod zaštitom HDZ-a BiH, iako se u većini njih njegovo ime ni ne spominje.

Za Milašinovića mediji već odavno pišu da je blizak SNSD-u i da je prijatelj premijera RS Radovana Viškovića.

Direktor Centra za cestovni promet Sarajevo (CCP), koja se također nalazi u sastavu ovog konzorcija, jeste Mirzo Selimić. On je ujedno i direktor Centra za poslovne studije Kiseljak, čija je vlasnica također Mila Ševo.

Podsjetimo i na činjenicu da je prilikom konkursa za poslove homologacije od prije nekoliko godina u bodovnoj listi, koju je Ljudski.ba dobio na uvid, stajalo da CCP nema nijednog zaposlenog sa traženih kvalifikacijama.

Povezani članci