Sama ideja SAFER-a, nejasno obrazložena, pošto nigdje dosad nije testirana i dokument s nabrojanim nedostacima, s obzirom na to da bi ovdje bio prvi put testiran liči na eksperiment a takav odnos prema našem obrazovanju je nedopustiv.
U susret SAFER učenju – Reforma predškolskog osnovnog i srednjeg obrazovanja u Kantonu Sarajevo”, naziv je strateškog dokumenta koji je donijelo Ministarstvo odgoja i obrazovanja Kantona Sarajevo. Taj dokument izazvao je dosta kontroverzi u javnosti. Tim povodom oglasila se Enita Nakaš iz Naše stranke, članica Komisije za obrazovanje u Kantonu Sarajevo.
Njeno saopćenje prenosim u cjelosti:
- Nedavno objavljeni strateški dokument pod nazivom 'U susret SAFER učenju – Reforma predškolskog osnovnog i srednjeg obrazovanja u Kantonu Sarajevo' nije adekvatan da bude osnov reforme obrazovanja.
U samom dokumentu nedostaje veza sa postojećim pravnim okvirom, strategijom razvoja KS, opis ili pregled postojećeg stanja u obrazovanju, mjerljivi indikatori ostvarivanja zadatih ciljeva, a ni ciljevi nisu jasno definisani.
SAFER dokument ne sadrži nikakvu metodologiju niti akcioni plan, odnosno način implementacije strategije, a ne navode se ni indikatori kao ni procjena finansijskih sredstava potrebnih za implementaciju.
Autori SAFER-a Christopher Jones, Ziauddin Jordan i Scott Jordan ne zadovoljavaju ni minimalne kriterije da bi se bavili ovako kompleksnom temom. Oni nemaju objavljene radove iz oblasti obrazovanja, reforme obrazovanja, izrade kurikuluma i sl. Niko ih ne citira, niko nije stručno/naučno testirao njihove metode niti opisao njihove studije slučaja transformacije obrazovanja.
SAFER dokument morao je biti dostupan za javnu raspravu kao što je to slučaj sa strategijom razvoja KS, s obzirom na to da će implementacija strategije biti finansirana iz budžeta KS i javni je interes. Javnost je, međutim, zaobiđena, uključujući i stručnu javnost.
Sama ideja SAFER-a, nejasno obrazložena, pošto nigdje dosad nije testirana i dokument s nabrojanim nedostacima, s obzirom na to da bi ovdje bio prvi put testiran liči na eksperiment a takav odnos prema našem obrazovanju je nedopustiv.
Mi imamo jasne smjernice kako unapređivati naše obrazovanje a imamo i kompetentne ljude koji to mogu uraditi.”