Politika

MITROVIĆ OPET OBEĆAO: Most preko Tare će se graditi, turistička ruta vjerovatno najgorom cestom u BiH

Osigurana su sredstva za izgradnju mosta preko rijeke Tare na putnom pravcu Hum–Šćepan Polje, između BiH i Crne Gore, ali se čeka saglasnost Ministarstva finansija i trezora BiH. Na sastanku ministra komunikacija i prometa BiH Vojina Mitrovića sa ambasadorom BiH u Crnoj Gori Branimirom Jukićem takođe je istaknut i značaj rekonstrukcije putnog pravca Hum – Šćepan Polje, koji je u katastrofalnom stanju.

Ovo je štura vijest koja se jutros pojavila u medijima. Sličnu smo imali i prošle godine, ali do početka radova koji su biuli najavljeni za jesen 2021 nikada nije došlo.

Vojin Mitrović ministar transporta i komunikacija u Vijeću ministara BiH tada je istakao da je procjenjena vrijednost ovog projekta odnosno mosta oko 2 miliona evra, ukupna dužina mosta je 180 metara, betonske je kontrukcije  BiH i Crna Gora će sa po 50 odsto sredstava učestvovati u izgradnji mosta. Resorni ministar Vojin Mitrović potvrdio je tada da će sredstva za tu namjenu biti izdvojena iz taksi za 4G mrežu.

Osim za most, projekat je urađen i za put od Broda na Drini do Šćepan polja, dužine 20 km. Vrijednost radova koje će izvoditi Republika Srpska je oko 72 miliona evra.

- Јa se iskreno nadam da će taj projekat označiti i definitivno rješavanje putnih komunikacija. Svjedoci smo da je u zimskom periodu saobraćaj jako otežan i potenijalno investiranje i razvoj turizma kao privredne grane je vezan za putnu infrastrukturu - napomienuo je tada Milan Vukadinović načelnik opštine Foča.

Radovi bsu izostali, baš kao i na magistralnom putu od Goražda prema Foči koji je i veza Beograda sa Dubrovnikom a gdje je skoro nestala jedna traka u dužini od 100 - tinjak metara.

Jučer su se sagovornici su se složili da bi Jadransko-jonska magistrala i željeznica od Čapljine preko Trebinja do Nikšića doprinijele razvoju turizma i povezivanju dviju regija, što bi u konačnici rezultiralo poboljšanom infrastrukturnom povezanosti dviju zemalja.

Da napomenemo kako je granični prelaz između dvije zemlje na ovoj lokaciji i dalje jedan od onih gdje ne postoji ni minimum uslova za normalan rad.