Ukoliko volite sobne biljke, ali vam uprkos trudu baš i ne uspijevaju - od uzgoja ipak ne morate odustati. Rješenje ima mladi Ljubušak, izumio je pametnu posudu koja olakšava posao i od amatera može napraviti vrsnog botaničara.
Izumio je pametnu posudu koja pomaže u odabiru biljaka, a potom vodi brigu o biljci na temelju prikupljenih podataka iz njenog okruženja.
U realizaciju projekta izrade pametne posude za biljke Frano Pimorac, kako za sebe kaže, nekadašnji biljkoubojica, krenuo je iz želje da riješi svoj problem. Još kao student varaždinskog Fakulteta organizacije i informatike na poklon je dobio nekoliko biljaka, ali se, kaže, unatoč njegovom trudu nisu dugo održale na životu.
“Biljke su mi same umirale, nakon dva-tri tjedna svaka, nisam znao zašto. Nakon što sam pokušao naći neko rješenje online - nije postojalo. Onda sam tu ideju zapisao, da bi to bilo dobro napraviti i nakon što sam radio na jednom velikom startupu, odlučio sam da uradim nešto u vezi s tim”, priča on.
Ovaj inovativni proizvod dolazi u kombinaciji s pripadajućom aplikacijom koja putem senzora skenira uvjete u prostoriji te korisniku, iz baze u kojoj se nalazi više od 500 biljaka, preporuča optimalne vrste. Nakon odabira biljke, korisnik dobiva obavijesti o preporučenoj toplini, svjetlosti i vlažnosti.
“Ne možemo spasiti papučicu iz Nikaragve u nekom hodniku u Mostaru, ali ako, naprimjer, imate monsteru, kliknete na nju u aplikaciju i mi točno znamo koliko joj vode treba. Ako je nešto van vaše kontrole, recimo, količina svjetla, dobijete notifikaciju, tj., biljka vam javi da nema dovoljno svjetla”, objašnjava Primorac.
Izumitelj je Hercegovac te je, poručuje, red bio da i posuda nosi izvorno hercegovačko ime.
“Čonča se u Hercegovini, bar u Ljubuškom, kaže za bilo kakvu posudu i dok je sve bilo na papiru - pisalo je čonča. Unatoč pet-šest sastanaka, nismo uspjeli promijeniti ime, pa smo dodali CH te je sad Choncha, da budemo malo globalniji”, dodaje Primorac.
Koliko su već globalni pokazuje podatak da je Choncha već došla do ozbiljnih investitrora. U početku, kaže nam, nije bilo lako. Startup klima u rodnom Ljubuškom, kaže, nije bila najbolja, stoga se priča oko Chonche vrti u Zagrebu.
“Svakog investitora zanima da li će se vaš proizvod prodavati, a mi smo to uspjeli dokazati kroz kiks starter, to je Crowdfunding platforma gdje ljudi kupuju proizvode za koje znaju da nisu gotovi. Tu smo za dvadesetak dana prikupili 11.000 eura, s 0 eura potrošenog u marketing. To nam je baš bio dokaz da ljudi to žele kupovati”, ističe Primorac.
Frano i njegov tim koji čine mladi do 26 godina, studenti informatike, strojarstva i agronomije, u fazi su pokretanja masovne proizvodnje. U planu je da Choncha na policama bude već početkom ljeta ove godine.