Društvo

ZDRAVO, A PARALI: Mladi u Hercegovini se sve više okreću prirodi

Berba ljekovitog bilja u RS-u pri samom je kraju, a prodavači ističu da interes za domaćim čajevima nikad nije bilo veće, a najveća potražnja vlada za klasičnim vrstama poput kamilice, metvice i majčine dušice.

Nemanja Pelagić iz banjalučkog poduzeća “Pelagić”, koje se bavi branjem i preradom ljekovitog bilja, rekao je da se građani RS-a u posljednje vrijeme sve više okreću prirodnoj medicini, posebno mladi.

– Berba se privodi kraju i ostalo je još nekoliko vrsta biljaka da se obere, a neke poput pelina čekamo da dođu iz Hercegovine – kazao je Pelagić i dodao da je potražnja za ljekovitim biljem zaista na zavidnom nivou.

Proljetni dio sezone je, kako kaže, bio za brigu ali je od augusta bilo lijepo vrijeme pa su biljke dostigle dobar kvalitetu.

– Osim klasičnih vrsta čajeva, čaj od male mlječike koji je namijenjen muškarcima za ublažavanje tegoba sa urinarnim traktom, jedan je od najtraženijih – kazao je Pelagić.

U ponudi imaju više od 110 čajeva, a dnevno prodaju čak i do 100 vrećica ljekovitog napitka.

Direktor poduzeća “LJbilje d.o.o. Ljubinje” Mihajlo Vujović kaže da je iza njih vrlo uspješna sezona.

– Tokom pandemije virusa korona malo je umanjena prodaja naših proizvoda, a već lani smo se oporavili. Ove godine dodatno smo napredovali u samoj proizvodnji, kako ljekovitog bilja tako i proizvoda od njega – rekao je Vujović. Istakao je da je sezona žetve u samom finišu te dodao da pored toga što imaju svoje plantaže, sa kojih žanju ljekovito bilje, oko 30 % bilja prikupljaju od samih sakupljača.

Hercegovina je, kaže, odlično mjesto za uzgoj ljekovitog bilja, zbog povoljne klime i sunca pa tako u ponudi osim čajeva i mirisnih vrećica, imaju i kozmetiku te sadnice ljekovitog bilja.

– Najveća potražnja vlada za našim narodnim čajem koji je rađen po posebnoj recepturi Instituta “Dr Josif Pančić” iz Beograda, a riječ je o mješavini od šest najznačajnijih trava Hercegovine – rekao je Vujović i dodao da kupcima nude još 120 vrsta čajeva.

Cijene u odnosu na prošlu godinu nisu mijenjali, a posebno su ponosni na dogovor, prema kojem će u narednom periodu njihovi proizvodi ući u prodajni lanac “DM” u čitavoj Hrvatskoj.

– U Hrvatskoj se nalazi regionalni centar “DM” i to nam otvara prostor za proširenje i ulazak na nova tržišta u Sloveniji, Mađarskoj, Austriji – rekao je Vujović. Svoje proizvode, kako kaže, trenutno izvoze u Rusiju, Srbiju, Crnu Goru, a izvozili su i u Kanadu, Njemačku.

Mihajlo Vujović kaže da je ljetos najveća potražnja vladala za gelom protiv ujeda komaraca. Osim toga, dobro su prodavani i serumi za njegu lica i kože.

– Značajno je porasla i prodaja dnevnih i noćnih krema za njegu lica, koje su na bazi lavande i smilja – rekao je Vujović.

Povezani članci