Društvo

VAŽNE VIJESTI ZA DIJASPORU: Ryanair planira značajan rast na Balkanu, problemi sa bh. aerodromom

Ryanair planira značajan rast u Srednjoj i Istočnoj Europi (CEE) u nadolazećem desetljeću s niskotarifnim prijevoznicima (LCC) koji upravljaju preko 50% ukupnog kapaciteta sjedala na četiri od sedam tržišta u bivšoj Jugoslaviji.

“Želimo se jako fokusirati na ovu regiju. Vidimo da će ovo biti veliki dio našeg nadolazećeg proširenja. Prilično je teško u ovom trenutku govoriti o točnim brojevima, ali nadamo se da će cijela regija rasti barem za 50%", izjavila je direktorica Ryanaira za srednju i istočnu Europu, Alicja Wojcik-Golebiowska. Dok Poljska već dugo jedno od Ryanairovih ključnih tržišta, gospođa Wojcik-Golebiowska napomenula je da kompanija sada udvostručuje svoj fokus na druge zemlje u regiji. Wizz Air ima dominantan položaj u većini CEE, s ukupnim udjelom putnika od 41,6% od svih LCC-ova u regija. Ryanair posluje na pet od sedam tržišta bivše Jugoslavije, a jedina iznimka su Slovenija i Kosovo.

Wizz Air najveći je niskotarifni prijevoznik u Bosni i Hercegovini, na Kosovu, u Makedoniji i Srbiji, a u Hrvatskoj i Crnoj Gori prednjači Ryanair. U Makedoniji Wizz Air ima 61,6% udjela putnika na tržištu i 89,1% udjela među LCC-ima. U Bosni njegov tržišni udio iznosi 42,7% i 65,9% među LCC-ovima, dok u Srbiji ima ukupni udio od 19,7% putnika, ali 71,1% tržišta kada se računaju samo jeftini prijevoznici. Unutar CEE regije, LCC imaju ukupni udio kapaciteta sjedala ispod 50% samo u Srbiji, Sloveniji i Crnoj Gori, gdje su mrežni prijevoznici još uvijek dominantni. Ryanair je posljednjih godina značajno pojačao svoju prisutnost u Hrvatskoj otvaranjem baze u Zagrebu, kao i sezonske baze u Zadru.

Međutim, suočava se s većim preprekama na drugim tržištima. Zračni prijevoznik je nedavno najavio da će ukinuti tri linije iz Podgorice zbog povećanja pristojbi zračnih luka. Nadalje, prekinuo je operacije iz Tuzle u lipnju zbog poreza i unatoč razgovorima sa sarajevskom zračnom lukom o potencijalnom uvođenju letova, do sada se nisu materijalizirali. Prije gotovo deset godina Ryanair je najavio da će pokrenuti letove za Skoplje u izravnom izazovu Wizzu, međutim, ti su planovi odbačeni iz neodređenih razloga.

Zrakoplovna tvrtka također stagnira u Srbiji sa svojim operacijama iz Niša, dok ne leti za Prištinu gdje je Wizz Air prošle godine postao najveći prijevoznik zračne luke po broju prevezenih putnika. Unatoč pregovorima između Ryanaira i slovenske vlade, posljednji put održanim krajem siječnja ove godine, nije našao rješenje za ulazak na tržište, jedino koje u Europskoj uniji još ne opslužuje. Ryanair kaže da će "sustići" u regiji. "Vidimo da je srednja i istočna Europa malo zaostala tijekom posljednjih godina.

Dakle, želimo sustići ovu regiju kako bismo je sustigli s našim najrazvijenijim tržištima poput Španjolske, Italije ili Poljske", gospođa Wojcik-Golebiowska , primijetio. Zaključila je: "Planiramo to učiniti isporukom više ruta i boljih cijena i više izbora putovanja za naše putnike."

Povezani članci