Društvo

SPECIJALITET IZ GRADA NA VRBASU: Banjalučki ćevap uskoro zaštićeni brend sa geografskim porijeklom

Banjalučki ćevap decenijama predstavlja zaštitni znak grada, a koliko je ova delicija važna svjedoči i činjenica da je pokrenuta inicijativa za njegovo brendiranje. Ovaj potez doprinijeće boljoj vidljivosti i kvalitetu ovog gastro brenda.

 

Promotor “Ćevap festa” Nebojša Kuštrinović kazao je za “Glas” da će brendiranje banjalučkog ćevapa pozicionirati ovu nadaleko poznatu deliciju kao jelo sa geografskim porijeklom.

- Prisustvovao sam u petak sastanku u vezi sa ovom inicijativom. Pojedini su kazali da su osnova banjalučkog ćevapa pločica i meso. Međutim, insistiramo na tome da je banjalučki ćevap komplet jelo, koje čine posebna banjalučka lepinja, koja se vijekovima pravi na određeni način, zatim ćevap sa pločicom, koji se pravi od junetine, a uz to ide salata, crveni sjeckani luk - rekao je Kuštrinović.

Kako je naglasio, dogovoreno je da prije ovogodišnjeg “Ćevap festa” bude održan okrugli sto, da bi i ćevabdžije dale prijedloge i sugestije.

- Potrebno je poštovati način pripreme i konzumacije, jer ne može banjalučki ćevap biti poslužen sa kriškom hljeba i priborom za jelo. On se po tradiciji jede bez upotrebe pribora, odnosno rukama - kaže Kuštrinović.

Samostalni stručni saradnik u Turističkoj organizaciji grada Mladen Šukalo kaže da je Banjaluka decenijama poznata po svom ćevapu te da bi trebalo unaprijediti ovaj gastro brend.

- Kad je nešto pod zaštitom, više vrijedi i biva prepoznatljivije kod turista. Tako će i ćevap, ako bude zaštićeni proizvod sa oznakom geografskog porijekla i tradicionalnih specijaliteta hrane, dobiti i dodatnu vrijednost. Veoma je važno kvalitet bude standardizovan, jer je brend garancija kvaliteta - kazao je Šukalo. Dodao je da je potrebno ujednačiti kvalitet i recepturu, kada gost dođe u restoran sa oznakom banjalučkog ćevapa da bude siguran da će dobiti pravi banjalučki ćevap.

- Bitno je da se zna šta je ćevap i od kojih sastojaka se pravi. Dakle, mora biti banjalučka lepinja, pločica sa četiri fingera i luk uz to - kazao je Šukalo.

Dalibor Šajić iz Udruženja poslodavaca ugostiteljstva i turizma “Horeka” naglasio je da će banjalučki ćevap biti zaštićen kao nacionalno jelo sa geografskim porijeklom.

- U toku je osnivanje radne grupe zadužene za brendiranje. Već imamo prepoznatljiv brend, koji će na ovaj način biti ozvaničen i postati nešto čime se Banjaluka ponosi - rekao je Šajić.