Društvo

POTOP ŽELJEZNICA F BIH: Skupi promašaji Naše stranke, od slikanja u vozu se ne živi

Uprava Željeznica FBiH na čelu sa Mirzom Hadžibegićem napravila je nekoliko poslovnih grešaka koje će firmu skupo koštati.

Željeznice Federacije BiH u strmoglavom su finansijskom padu, a prema svemu sudeći, glavni krivac je menadžment koji je napravio nekoliko loših poslovnih odluka.

Prema informacijama Raporta, ovo javno preduzeće koje je godinama unazad pravilo višemilionsku obit, za prva tri mjeseca ove godine u minusu je 10 miliona KM. Očekuje se da će se isti trend nastaviti i u narednim mjesecima, pa će se prva polovina godine završiti sa 20 miliona KM gubitka.

Krajem prošle godine Vlada FBiH je imenovala novu Upravu ovog preduzeća (koje je u političkoj raspodjelu pripali Našoj stranci), i to nakon drame sa prugom u Jablanici.

Ne tako davno predsjednik Naše stranke i ministar prometa i komunikacija BiH Edin Forto slikao se u vozu. Na žalost izgleda da su sposobnosti kadrova naše stranke ostale na ležaljkama uz plažu. Još kao premijer KS Forto je gradio marketinf u vozovima i tramvajima, pa se često tvrdilo da je prisutniji od revizora.

Za očekivati je bilo da će Željeznice FBiH imati veliku štetu zbog obustave saobraćaja, no ono što je uslijedilo i što nažalost još uvijek traje - prijeti da dovede ovu strateški važnu kompaniju u potpuni finansijski kolaps.

Prvo, Željeznice FBiH nisu uspjele zadržati veliki dio transportnih ugovora. Kako je rečeno za Raport, čak ih je 40 posto manje, a otpao je i ključni je bio onaj sa Srbijom. Željeznice su, naime, prevozile ugalj iz Luke Ploče u Srbiju i taj ugovor je imao višemilionsku (oko 27 miliona eura) vrijednost. Sad Srbija ugalj dobiva preko Luke Bar.

Dodatni udar - ne samo na Željeznice FBiH već i privredu FBiH - jesu loši pregovori koje je nova uprava vodila i cijenu prijevoza uglja i sirovina.

Naime, već je objavljeno da je Koksara Lukavac pred kolapsom jer su Željeznice FBiH povećale cijenu prijavoza po toni uglja. Cijena je bila 1,6 eura a nova je čak 2,6 eura. To je dovelo do toga da Koksara smanji intenzitet rada, a Željeznice FBiH ostanu bez velikog posla.

Faktički, nova Uprava se preračunala u smislu da je preko leđa privrede htjela popraviti svoj budžet - a dobila je nešto sasvim drugo.

Isti slučaj desio se i sa Mittalom koji rudu dobiva iz Prijedora. Tu su Željeznice FBiH napravile katastrofalnu grešku koja je faktički išla u prilog Željeznicama RS koje prevoze sirovinu za Mittal iz Prijedora do Doboja.