Društvo

NIJE SVE TAKO CRNO: Velike promjene u Tuzli, pacijenti zadovoljni

Uvjeti rada u Službi za radiologiju Doma zdravlja Tuzla bili su očajni, stanje je bilo izuzetno loše - moglo bi se reći da su uvjeti rada bili kao iz prošlog stoljeća.

U to vrijeme na mamografski pregled čekalo se i po dvije godine, aparati nisu radili, a građani pa i ljekari bili su ogorčeni i nezadovoljni. Kakvo je danas stanje u Službi za radiologiju i da li je medijska kritika urodila plodom, provjerila naša tuzlanska ekipa.

Rano otkrivanje je ključ u borbi protiv karcinoma dojke. No, prije dvije godine, građanke Tuzle su, zbog nedovoljnog broja ljekara i zbog toga što nisu radili aparati, čekale i po dvije godine na mamografski pregled. Danas je situacija u Službi za radiologiju Doma zdravlja Tuzla mnogo bolja, a liste čekanja su smanjene.

“20 do 30 dana se čeka da se uradi mamografija i nalaz bude odmah u roku sedam dana gotov, a prije se čekalo i po dvije godine. Ostali radiološki nalazi su također smanjeni su također sa dvije godine čekanja, sada se u roku dva mjeseca dolazi“, kaže Zlatko Kalabić, pomoćnik direktora za medicinske poslove Doma zdravlja Tuzla.

„Mamografije se sada učitavaju u roku 5-7 dana i ove klasične radiografije se isto ne čekaju duže od 3 do 4 dana“, ističe Haris Hrustić, inženjer radiologije u Domu zdravlja Tuzla.

Sadija Avdagić govori da je, do prije godinu dana, na pregled čekala znatno duže. Ovoga puta, na pregled je naručena za 10 dana. Napredak je, kaže, vidljiv – i zadovoljna je.

Radiologiju u Domu zdravlja Tuzla, pored liste čekanja, mučio je i nedostatak ljekara, ali i nedigitalizovani sistem rada. Danas je taj sistem poboljšan, a nalazi se šalju elektronski.

„Dosta stvari se sada radi kompjuterski, nema više filmova da dajemo pacijentima u ruke, nego dobivaju samo na kraju opisan nalaz šta je u biti na tim filmovima“, objašnjava Hrustić.

„Pored našeg doktora koji je ostao da radi, još smo zaposlili dva doktora sa ugovorom o djelu, koji nam čitaju nalaze“, dodaje Kalabić.

Važno je da se stanje popravlja i da pritisak javnosti, ali i medija, nije uzaludan. Korisnici zdravstvenog osiguranja zaslužuju pravovremenu i adekvatnu uslugu, a prostora za napredak uvijek ima.