Puknuće na mostu u Počitelju dovelo je do niza informacija o pukotinama samog procesa. Priča vodi sve do izbora izvođača, probijenih rokova i niza nepravilnosti.
Od tri firme koje čine konzorcij, ispostavit će se, dvije su diskvalifikovane. Sve poslije toga je historija. Tako je projekt vrijedan 56 miliona maraka dobio novu dimenziju.
Tek što je spojen, na mostu Počitelj problem. Ono što struka pretpostavlja jeste da je uzrok puknuća proces prenaprezanja. Kako do toga dolazi - dobili smo odgovor struke
“Unošenje naprezanja kako bi konstrukcija i u fazi montaže i u izvedenog stanja bila stabilna. Pitanje je da li je projektant konstruktivne faze korektno uradio, a, svakako, i da li je izvođač radova postupio po tom rješenju”, govori za FTV dipl. ing. Mujo Isaković, sudski vještak iz oblasti građevinarstva.
Izvođači radova, od tri firme koje čine konzorcij - dvije su diskvalifikovane. Iz rješenja o diskvalifikaciji vidi se kako je riječ o kompanijama Synohydro i Powerchina. Obje zbog negativnog iskustva na izgradnji poddionice Počitelj - Zvirovići. Diskvalifikacija podrazumijeva zabranu učešća na dvije godine na svim tenderima i poslovima u kojima je JP Autoceste FBiH Mostar investitor, ali ne uzimajući u obzir tekuće ugovore. I to je ono što zbunjuje. Zašto firme koje ne poštuju ugovore imaju zabranu učestvovanja na budućim projektima, a ostaju na poslu čije ugovorne obaveze ne poštuju?
10. maja ove godine Autoceste su zatražile odgovor od nadzornog inžinjera IRD Engineeringa iz Italije da dostavi informacije da li krši izvođač ugovor na način da je te radove podugovorio sa podizvođačem Heringom iz Širokog Brijega, što je protivno ugovoru. Italijanska firma za nadzor Autocestama šalje odgovor - da je radove u potpunosti izvodio podizvođač Hering. Ladislav Bevanda, direktor firme Hering, smatra da snosi odgovornost, ali isto tako da postoji niz odgovornih osoba u hijerahijskom lancu.