Nakon što je početkom ovog mjeseca puštena u promet dionica Počitelj – Zvirovići na Koridoru 5C, očekivalo se da u prometu konačno bude i dionica Buna – Počitelj, ali to se nije desilo.
Naime, dionica Buna – Počitelj duga 7,2 km u potpunosti je izgrađena još prije tri godine, ali nikad nije puštena u promet jer trenutno “ne vodi nikuda”, odnosno nije upotrebljiva dok se ne izgrade još neke dionice, piše BiznisInfo.ba.
Mediji su ljetos pisali da će ona biti puštena u promet kada se otvori njoj susjedna dionica Počitelj – Zvirovići, ali to nije tačno.
Naime, autocesta se južno od Mostara odvaja od magistrale M17 ka istoku, a tek oko Počitelja se približava ovom putnom pravcu.
Zbog toga nije bilo problema da se dionica Počitelj – Zvirovići odmah po završetku pusti u saobraćaj, jer se priključna petlja nalazi u blizini magistrale, pa putnici mogu nesmetano nastaviti vožnju.
Iz Autocesta nisu odgovorili na upit kada će dionica Buna – Počitelj biti puštena u promet, odnosno koje sve dionice moraju biti izgrađene da bi se to desilo. No, jasno je da se to neće desiti dok se ne izgradi nastavak autoputa u smjeru Mostara.
Riječ je o dionicama čija izgradnja nije ni počela. Njoj susjedna dionica sa sjeverne strane je tunel Kvanj – Buna duga oko pet kilometara, za koju je tek u toku proces izbora izvođača radova.
Kada počne izgradnja ove dionica, trajat će godinama, jer se radi o složenom dijelu autoputa koji uključuje tunel Kvanj dužine oko 2,7 kilometara.
Inače, trasa dionice Buna – Počitelj počinje na oko četiri kilometra južno od sela Hodbine i ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj.